Структурні підрозділи Центру здійснюють діяльність на підставі Положень, затверджених керівником Центру.Структурними підрозділами Центру є відділення, які функціонують у єдиній системі:
Дошкільне відділення, у складі якого функціонують спеціальні групи денного та цілодобового перебування для дітей віком від 3 до 6 (7) років, які мають вади розумового розвитку у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення.
Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей, які мають вади розумового розвитку у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення:
- І ступінь (початкова школа): підготовчий,1-4 класи (термін навчання 5 років, вік учнів від 6 до 12 років);
- ІІ ступінь (базова загальна середня освіта): 5-10 класи (термін навчання 6 років, вік учнів від 11 до 18 років);
Діяльність реабілітаційного відділення Центру спрямована на профілактику та реабілітацію основної патології та супутніх захворювань дитячого організму.
Реабілітація в Центрі носить комплексний характер:
- медична реабілітація – лікарі (педіатр, психіатр, фізіотерапевт) та молодший медичний персонал (медична сестра, інструктор ЛФК) планують і здійснюють лікувально-відновлювальні та лікувально-профілактичні заходи;
- фізична реабілітація – передбачає фізкультурно-реабілітаційні заходи засобами використання спеціального корекційного обладнання, спеціальну лікувальну фізкультуру ( фізіотерапія, сенсорна кімната, зал лікувальної фізкультури, кабінет ритміки);
- психолого-педагогічна реабілітація – включає сплановану за різними напрямами виховну роботу педагогічного колективу (вихователі, класні керівники, класоводи), роботу гуртків, секцій, що створюються як самим Центром так і позашкільними закладами та роботу вчителя-логопеда і вчителя-дефектолога.
- соціально-побутова реабілітація - функціонує відділення соціально - побутової реабілітації (інтеграційні класи): для дітей з неврологічними захворюваннями, зниженим інтелектом або вадами мовлення, які не мають медичних протипоказань для перебування в дитячому колективі; діти з інвалідністю можуть відвідувати дане відділення в супроводі батьків (чи осіб, які їх замінюють) за спеціально розробленим графіком та проходити у Центрі курс психолого-педагогічної та соціальної реабілітації, термін якого визначаються обласною та шкільною психолого-медико-педагогічними комісіями.
. Консультаційний пункт може надавати реабілітаційні послуги дітям з вадами розвитку, які навчаються в інклюзивних класах (групах) дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, а також консультативні послуги батькам дітей з вадами розвитку (за заявою батьків).
Центр може надавати платні послуги на договірній основі відповідно до чинного законодавства.
.Навчально-виховний процес у Центрі здійснюється у порядку, встановленому Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №778, Положенням про спеціальну загальноосвітню школу ( школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 15 вересня 2008 року №852, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2008 року за №1219/15910.
Основною структурною одиницею школи є клас і виховна група. У школі-інтернаті Центру можуть функціонувати класи для дітей інших нозологій за наявності відповідної навчально-матеріальної бази та кадрового забезпечення. Строки навчання у школі-інтернаті Центру встановлюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 “Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку” (із змінами). Мережа класів (груп) у Центрі визначається з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу дітей з вадами розвитку, контингенту дітей та відповідно до нормативів наповнюваності. Для надання індивідуальної корекційної допомоги та добору відповідних програм навчання в навчально-реабілітаційному Центрі діє психолого-медико-педагогічна комісія, метою якої є :
- вивчення особливостей психофізичного розвитку кожного вихованця у динаміці;
- визначення адекватних умов, форм і методів навчально-виховної, кореційно-розвиткової роботи та медичної реабілітації.